
مــعاونت آموزشـی دانشکده پرسـتاری و مامایی شهید بهـشتی
دکــتر رقیه اسمعیلی
دانشیار و عضـو هیات علمـی cv: fa en
شماره تماس : 88655366 - 021
r-esmaieli@yahoo.com r.esmaieli@sbmu.ac.ir
زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه : سالمندی - گوارش

-
درباره دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان بخشی مهم در دنیای روبه رشد علوم سلامت، سطوح بالای شایستگی، خلاقیت و نوآوری را ترغیب کرده و اعضای هیات علمی این دانشکده، از قابلیت های رهبری و مشاوره در سیاست گذاری های مرتبط، ارایه خدمات سلامت و انجام پژوهش های بالینی برخوردارند. دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده که با پیش زمینه های متفاوت و تنوع فرهنگی، از اقصی نقاط کشور گرد هم جمع گردیده اند، زیر نظر اساتید و با بهره گیری از دانش و تجارب ایشان و نیز برخورداری از عرصه های بالینی و اجتماعی مناسب، خود را برای ارایه نقش های مورد نیاز در بالین، آموزش و پژوهش آماده می سازند.
ارزش ها
حفظ کرامت انسانی و ارزش های والای اسلام
عدالت اجتماعی، رعایت اخلاق حرفه ای و اقتصاد مقاومتی
رسالت
معاونت آموزشی دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تلاش و همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان پرستاری، مامائی،اتاق عمل و هوشبری در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در محیطی خلاق و پویا با بهره گیری از فن آوری های نوین به توسعه کمی و کیفی آموزشپاسخگو، عدالت محور، با اخلاق همراه با یادگیری خودراهبر به منظور رسیدن به حداکثر توانایی رهبری و شایستگی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه گام بر می دارد.
ماموریت ها
آماده سازی افراد در دوره کارشناسی برای قرارگرفتن در نقش های پرستاری، مامایی و ... در عملکرد بالینی، خدمات سلامت، مدیریت، آموزش و پژوهش
-
رسیدن به سطوح بالای شایستگی در آموزش پرستاری، مامایی و رشته های مرتبط
-
افزایش همکاری با بخش بالین برای توسعه ی آموزش بالینی
-
ارایه مشاوره و اجرای برنامه های آموزشی برای پرستاران بالینی به منظور ارتقای مراقبت بالینی بر اساس دانش روز
اهداف ویژه و راهبردها
هدف 1: برنامه ریزی به منظور سازماندهی، جذب و ارتقای دانش و مهارتهای اعضای هیات علمی
-
جذب اعضای هیات علمی بالینی به منظور حداکثر توسعه همکاری دانشکده و محیط بالین
-
برنامه ریزی جهت ارتقاء کیفی دانش و مهارت اعضای هیات علمی در آموزش، پژوهش و فرهنگی با استفاده از روش های نوین فن آوری و به کارگیری نتایج آن در بالین
-
برنامه ریزی با هدف ارتقاء سطح دانش و حمایت هدایت تحصیلی
-
تهیه و تنظیم برنامه های لازم جهت توسعه همکاری آموزش بین الملل با اولویت کشورهای منطقه ای
هدف 2: برنامه ریزی جهت توسعه کیفی برنامه ها و دوره های آموزشی به منظور دستیابی به حداکثر شایستگی و قدرت رهبری آموزشی در فراگیران
-
یادگیری خودراهبر و ارتقاء سطح دانش، مهارت و آموزش بالینی
-
به کارگیری فن آوری های نوین آموزشی در انتقال دانش تئوری و مهارتهای بالینی
-
ارتقاء سطح دانش و حمایت تحصیلی بر اساس نیاز جامعه
-
برنامه ریزی توسعه سطح علمی و مهارت بالینی دانشجویان شاهد و ایثارگر
هدف 3: ارزیابی و اعتبار بخشی ملی و بین المللی گروه ها و بخش های آموزشی
-
اعتبار بخشی درونی و بیرونی گروه های آموزشی جهت رقابت با دانشگاه های ملی وبین المللی
-
برنامه ریزی توسعه ارتقاء کیفیت آزمون ها(جامع،پره انترنی و... )
هدف 4: برنامه ریزی توسعه آموزش مجازی
-
بستر سازی فرهنگی و فنی در راستای توسعه آموزش مجازی و بین المللی
-
همکاری درون و برون بخشی با سایر دانشکده ها و دانشگاه ها در حوزه منطقه
-
برنامه ریزی آموزش مداوم و کوتاه مدت در سطح ملی و بین المللی و توسعه دوره های مجازی
شرح وظایف معاون آموزشی دانشکده
معاون آموزشی دانشکده به عنوان متولی اصلی امور آموزش، پژوهش و هماهنگی بوده و در این راستا مسئولیتها و وظایف زیر را به عهده دارد:
برنامه ریزی:
-
پيشنهاد شرايط پذيرش دانشجو و تعيين ظرفيت پذيرش و پيشنهاد آن به معاونت آموزشي
-
برنامه ریزی برای اجرای موثر برنامههای آموزشی مصوب
-
برنامه ریزی برای فراهم شدن شرایط توسعه آموزش به خصوص دوره های بین المللی
-
برنامهریزی برای ارتقای فعالیتهای آموزشی اعضای هیأت علمی و جذب اعضای هیأت علمی جدید متناسب با نیازهای آموزشی
-
تنظیم دستور جلسات شورای آموزشی دانشکده
-
برنامه ریزی امور آموزشی با همکاری گروههای آموزشی و اداره آموزش
-
بررسي و تدوين طرحهاي آموزشي دانشكده وارجاع آنها به شوراهاي آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه
-
برنامهريزي جهت ايجاد زمينه هاي اجرائي مصوباتي كه توسط معاون آموزشي دانشگاه ابلاغ ميگردد
-
بررسی و اتخاذ تصميم در مسائل آموزشي دانشجويان از لحاظ پيشرفت هاي علمي وعملي آنان
نیازهای آموزشی:
-
برنامه ریزی برای بازنگری برنامه های آموزشی وارائه پیشنهادی مراجع بالاتر
-
برنامه ریزی برای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتازو استعداد های درخشان
-
برنامه ریزی برای جلب مشارکت اعضای هیأت علمی و گروه های آموزشی در فرایند های مدیریتی، عملیاتی و ارزشیابی
-
برنامه ریزی اجرای بسته های تحول در آموزش پزشکی
هماهنگی:
-
هماهنگی با سایر واحد های هم عرض در جهت نیل به اهداف سازمانی
-
هماهنگی با فعالیت های گروه های آموزشی در راستای اهداف کلان دانشکده ودانشگاه
-
هماهنگی فعالیت های اداری و واحد های تابعه در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
-
برقرای ارتباط با معاونت آموزشی دانشگاه به منظوراطلاع از سیاست های آموزشی و ارائه پیشنهادات و درخواست ها
-
برقراری ارتباط با سایر واحد های دانشگاهی، معاونت های بهداشتی و درمانی و بیمارستان های آموزشی به منظور ارائه پیشنهاد و جلب همکاری.
نظارت:
-
نظارت بر فعالیتهای گروه های آموزشی
-
نظارت بر حسن اجرای وظایف اداره آموزش، واحد تحصیلات تکمیلی دانشکده ،واحد توسعه آموزش
-
نظارت بر حسن اجرای مقررات و آئین نامههای آموزشی دورههای تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
-
نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیتهای آموزشی دانشکده و ارزیابی آن
-
نظارت بر امور مربوط به وظيفه عمومي دانشجويان و صدور گواهي اشتغال به تحصيل آنان
-
نظارت بر ثبت نام و تعيين واحد دانشجويان رشتههاي مختلف دانشکده
اجرایی:
-
تدوين سياستهاي آموزشي دانشكده باتوجه به خط مشي آموزشي دانشگاه
-
اداره کلیه امور آموزشی
-
بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسائل آموزشی با کمک مسئولان ذیربط
-
اجرای سیاست ها، خط مشی ها و دستورات ریاست دانشکده و معاونت آموزشی دانشگاه
-
ارائه پیشنهاد، نظر و صدور دستور به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی و اجرای سیاستها و خط مشیهای آموزشی در راستای مسئولیتهای محوله
-
شركت در جلسات آموزشي، برخي جلسات اداري دانشكده، جلسات معاونت آموزشي دانشگاه
-
ارجاع نامههای اداری و شکایات واصله به ادارات واحد های مربوطه، دریافت پیشنهادات اعضای هیأت علمی، گروههای آموزشی، واحد های تابعه، دانشجویان و کارکنان وبررسی و دستور به اقدامات لازم، شرکت در جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی وهیأت رئیسه دانشکده
-
برگزاری کنفرانسهای علمی، کارگاههای آموزشی، دورههای بازآموزی
-
انجام مکاتبات لازم با واحدهای درون و برون سازمانی
ارزشیابی:
-
ارزشیابی درونی گروههای آموزشی واحد های آموزشی تابعه
-
ارزش یابی مستمر کارکنان آموزشی
-
ارزشیابی فرایند های آموزشی و برون دادها
-
ارزشیابی فعالیتهای اموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده
-
ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و انعکاس آن به ریاست دانشکده
|
|