• تاریخ انتشار : 1396/07/24 - 12:12
  • بازدید : 379
  • تعداد بازدیدکننده : 21
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی دانشگاه

تجربه های پیشین، ابزار پیشرفت امروز/ دیدارهای مستمر دکتر آقاجانی با روسای سابق دانشگاه

دکتر محمد آقاجانی، سرپرست دانشگاه، به منظور بهره گیری از خرد جمعی و تجارب سال های دور دانشگاه، طی جلسات جداگانه ای با روسای سابق

دکتر محمد آقاجانی، سرپرست دانشگاه، به منظور بهره گیری از خرد جمعی و تجارب سال های دور دانشگاه، طی جلسات جداگانه ای با روسای سابق دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
دکتر آقاجانی در این دیدار ها با تأکید بر اهمیت هم افزایی و همدلی به منظور توسعه و پیشگامی خانواده بزرگ دانشگاه در عرصه های مختلف حوزه سلامت، تجربه روسای پیشین دانشگاه را در این مسیر بسیار ارزشمند دانست.
وی تداوم این نوع دیدار ها را ضروری توصیف کرد و بر تداوم و تعمیم آن به دیگر حوزه های اجرایی دانشگاه تصریح کرد.
شایان ذکر است تا کنون دکتر آقاجانی با روسای سابق دانشگاه از جمله دکتر فریدون عزیزی نخستین رئیس دانشگاه، دکتر حبیب الله پیروی، دکتر علیرضا زالی و دکتر محمدرضا رزاقی دیدار و در خصوص مسائل دانشگاه تبادل نظر کرده است. این دیدارها همچنان ادامه دارد.
دکتر حبیب الله پیروی که از سال ۷۶ ریاست دانشگاه را بر عهده داشت، در خصوص دیدار با دکتر آقاجانی گفت: با توجه به آشنایی که از قبل با آقای دکتر آقاجانی داشتم در این دیدار درخصوص تجربیاتم در هشت سال ریاست دانشگاه باهم به تبادل نظر پرداختیم و به عنوان عضو هیات علمی که در بدنه دانشگاه حضور دارم و مدتی نیز در مدیریت اول دانشگاه فعال بودم به تبادل نظر دیدگاهها و اولویتها پرداختم.
به گفته دکتر پیروی، تدوین برنامه های کوتاه مدت، داراز مدت و میان مدت از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود. وی گفت: برای این منظور ابتدا باید بررسی دقیقی در دانشگاه صورت گیرد تا اولویتها، نقاط قوت و ضعف مشخص و براساس آن برنامه ریزی انجام شود. بالاخره ما دانشگاه مادر هستیم که همواره در کشور در رقابت با سایر دانشگاهها برای جایگاه اول و دوم مطرح بوده است.  
رئیس سابق دانشگاه در خصوص رسیدن به شرایط مطلوب در ارائه خدمات توضیح داد: ایده آل جمهوری اسلامی ایران این است که بهترین کار و  خدمات را ارایه دهیم و اعضای هیات علمی ما بهترین باشند. برای این که به این ایده آلها برسیم باید اولویت بندی کنیم و توان مملکت و قدرت خودمان را بشناسیم و براساس آن بهترین حرکت را بکنیم.
دکتر پیروی ادامه داد: گرچه سرعت ما کم است اما مهمتر از سرعت، جهت حرکت است اگر جهت حرکت صحیح باشد بالاخره با سرعت کم نیز به هدف می رسیم ولی اگر جهت اشتباه باشد سرعت را نیز زیاد کنیم از هدف دور می شویم. بنابراین تدوین این هدف با امکانات، برنامه ای می شود که باید داشته باشیم و دکتر آقاجانی نیز بسیار موافق این موضوع بودند و قرار شد که در این زمینه به زودی کار جدی انجام دهیم. 
وی در خصوص تدوین برنامه و تعیین اولویت ها در دانشگاه نیز اظهار داشت: در زمان مدیریت بنده در دانشگاه یک بار برنامه استراتژیک را شروع کردیم، اول برنامه بود و بیشتر ایده آل گرا بودیم و از واقعیتها کمی فاصله داشتیم و شاید آن زمان تمرین برنامه نویسی و شروع فرهنگ سازی برای این منظور بود. الحمدا... در کشور این موضوع جا افتاد، توسط سایرین الگوبرداری شد و این فرهنگ نهادینه شد.
دکتر حبیب الله پیروی با اشاره به حرکت صحیح و تعیین اولویت ها اذعان داشت: باید بارش افکاری داشته باشیم و برنامه واقع گرا را بنویسیم. و قطعا افراد برنامه نویس باید از نخبگان و مسوولان اجرایی باشند تا آن برنامه درست و قابل اجرا باشد. در این زمینه یکسری نخبگان دانشگاه اعلام آمادگی کامل کردند زیرا با حضور دکتر آقاجانی این بستر را فراهم می بینند و باید گفت که هرکسی به سمت این تفکرات نمی رود. 
وی پیشنهاد داد: شاخصهای مختلف آموزش، بهداشت و درمان داریم که با هدفگیری اینها باید برنامه ها را تدوین و اجرا کنیم که دکتر آقاجانی از این تفکر استقبال کردند. البته این موضوع زمان بر است و اگر امروز درست حرکت کنیم ۵ یا ۱۰ سال دیگر جواب می گیریم. 
وی خاطر نشان کرد: گرچه حرکتهای بسیاری در دانشگاه شده است اما توقع ما و توقعی که از کشور می رود این است که سرعت رشدما باید بیشتر باشد.  من این توانمندی را در دانشگاه می بینم که برنامه نویسی کنیم  و سعی ما این است که همه برای این منظور کمک کنیم.
دکتر محمدرضا رزاقی یکی دیگر از روسای پیشین دانشگاه نیز ضمن دیدار با دکتر آقاجانی اظهار داشت: هدف از این دیدار عرض تبریک به دکتر آقاجانی و آرزوی توفیق برای ایشان بود.
دکتر رزاقی ابراز امیدواری کرد که سرپرست دانشگاه به برنامه هایی که در جلسه معارفه مطرح کردند، دست یابند.
وی گفت: امیدوارم حضور دکتر آقاجانی بتواند دانشگاه را از نظر علمی، پژوهشی و آموزشی همچون گذشته در مسیر تعالی و ارتقا قرار داده و به بالندگی دست یابیم .

دکتر رزاقی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و ارتقاء سطح دانشگاه تأکید کرد: به عنوان یک عضو هیات علمی اعلام آمادگی می کنم تا علاوه بر اجرای وظایف محوله هرگونه همکاری با مجموعه دانشگاه داشته باشم تا انشاءا... شاهد باشیم برنامه های عنوان شده اجرایی شود

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • گروه خبری : 52822
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست