برنامه عملیاتی دو ساله و نقشه استراتژیک گروه پرستاری کودکان
آموزش نظری آماده سازی پرستاران عامل تغییر در محیط های بالینی نوزادان و کودکان از طریق ارایه بالاترین کیفیت آموزش |
هدف استراتژیک 1 |
|
|
||
ارتقا دانش دانشجویان از طریق برنامه های آموزش و یادگیری موثر |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
شاخص مطلوب: شرکت در تمام جلسات شورای آموزشی و پژوهشی و تحصیلات تکمیلی |
||||
|
دکتر نوریان |
|
فرم صورتجلسه شورای آموزش و پژوهش گروه، فرم ارزشیابی برنامه توسط همتاها و دانشجویان |
در پایان هر ترم |
|
دکتر نوریان |
اعضای گروه |
مستندات |
هر دو ترم یک بار |
شاخص مطلوب: کسب حداقل 80درصد نمره کامل فرم های ارزشیابی در هر درس و شرکت در تمام جلسات شورای گروه برای هر عضو |
||||
|
دکتر ابراهیم پور |
|
فرم ارزشیابی تجربه های یادگیری دانشجویان |
هر 2 ترم یک بار |
شاخص مطلوب: کسب حداقل 80درصد نمره کامل فرم های ارزشیابی در هر درس |
||||
|
دکتر ورزش نژاد |
|
مستندات ارایه شده توسط مسئول توسعه آموزش دانشکده |
در پایان هر ترم |
|
دکتر نبی زاده |
|
فرم ارزشیابی شیوه ارزیابی نظری) |
در پایان هر ترم |
شاخص مطلوب: کسب حداقل 80درصد نمره کامل فرم های ارزشیابی شیوه ارزیابی نظری |
||||
هدف استراتژیک 2 |
|
|
||
هدایت برنامه ها و دوره های آموزشی مرتبط با پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان در سطح دانشگاه، ملی و بین المللی |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر ورزش نژاد |
|
ارایه گزارش دوره ها و کارگاه های ارایه شده در هر سال به ازای هر عضو |
در پایان هر ترم |
شاخص مطلوب: برگزاری حداقل یک کارگاه یا دوره آموزشی ضمن خدمت در هر سال توسط هر عضو |
||||
|
دکتر ورزش نژاد |
اعضای گروه |
ارایه گزارش دوره ها و کارگاه های ارایه شده در هر سال زیر نظر هر عضو گروه |
هر دو ترم یک بار |
شاخص مطلوب: برگزاری حداقل یک کارگاه یا دوره آموزشی در هر دوره تحصیلی برای هر دانشجوی کارشناسی ارشد و هر سال برای هر دانشجوی دکترا زیر نظر اعضای گروه |
||||
|
دکتر ابراهیم پور |
|
مستندات |
هر دو ترم یک بار |
شاخص مطلوب: ارایه حداقل یک کارگاه در عرصه ملی یا بین المللی با عناوین بدیع و انحصاری در هر سال توسط کل گروه (این کارگاه های مجزای از کارگاه ها و برنامه های ارایه شده برای آموزش به جامعه و برنامه های ضمن خدمت بوده و مخاطبین آن دانشجویان مناطق محروم یا خارج از ایران می باشند) |
||||
هدف استراتژیک 3 |
|
|
||
ارتقا آموزش مبتنی بر فن آوری، از راه دور و مجازی |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
دکتر ابراهیم پور |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر ورزش نژاد |
|
مستندات |
هر دو ترم یک بار |
شاخص مطلوب: ارایه حداقل یک برنامه تلفیقی در هر سال به ازای هر یک از اعضای گروه |
||||
هدف استراتژیک 4 |
|
|
||
توسعه برنامه های دانش پژوهی در گروه برای ایجاد امکان نوآوری در امر آموزش و یادگیری |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
دکتر ابراهیم پور |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
دکتر ابراهیم پور |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
آموزش بالینی آماده سازی پرستاران با مهارت های حرفه ای مورد نیاز در بخش های تخصصی کودکان و نوزادان |
هدف استراتژیک 1 |
|
|
|
||
ارتقا وضعیت کاربرد دانش در عملکرد بالینی |
|
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
|
دکتر فراهانی |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
|
دکتر فراهانی |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
تمام اعضای گروه |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
هدف استراتژیک 2 |
|
|
|
||
ارتقا فرایند های آموزش بالینی به دانشجویان مقاطع مختلف |
|
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
اعضای گروه |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نبی زاده |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
|
دکتر فراهانی |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
هدف استراتژیک 3 |
|
|
|
||
ارتقا برنامه های آموزشی به شیوه رایزنی (Mentoring) و مربی گری (Preceptorship) در بالین |
|
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نوریان |
|
ارزشیابی برنامه های درسی گروه |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
|
ناظرین آموزشی عضو گروه |
مستندات |
|
هر دو ترم یکبار |
|
هدف استراتژیک 4 |
|
|
|
||
تهیه بانک مدیای آموزشی و ارایه محتواهای آموزشی چندرسانه ای برای آموزش مهارت های بالینی در حیطه پرستاری کودکان و نوزادان به شیوه مجازی و خودآموزی |
|
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
|
دکتر ابراهیم پور |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر ابراهیم پور |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
هدف استراتژیک 5 |
|
|
|
||
ارزشیابی منظم فرایندهای آموزش بالینی گروه |
|
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
|
دکتر نوریان |
|
مستندات |
در پایان هر ترم |
|
پژوهش توسعه بدنه دانش علمی معتبر در حیطه پرستاری کودکان و نوزادان از طریق فعالیت های پژوهشی |
هدف استراتژیک 1 |
|
|
||
ارتقا سطح کیفی فعالیت های پژوهشی گروه |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
|
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکترفراهانی |
|
مستندات (فرایندهای مدون شده و در دسترس در صفحه شخصی گروه در وبسایت دانشکده) |
در پایان هر ترم |
|
دکتر فراهانی |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر نوریان |
|
مستندات (صورتجلسه جلسات توجیهی) |
هر دو ترم یکبار |
|
اعضای گروه |
|
مستندات (گواهی طرح های ثبت شده در پژوهان) |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر ولیزاده
|
|
مستندات (صورتجلسه جلسات شورای پژوهشی گروه) |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر ولیزاده
|
|
مستندات (صورتجلسه جلسات شورای پژوهشی گروه) |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر فراهانی
|
|
مستندات (گواهی طرح های ثبت شده در پژوهان) |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر فراهانی |
|
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر فراهانی
|
|
مستندات (نسخه آرشیو شده پورت فولیوهای دانشجویان) |
در پایان هر ترم |
|
دکتر ولیزاده
|
اعضای گروه |
مستندات (صورتجلسه جلسات ژورنال کلاب) |
هر دو ترم یکبار |
|
دکتر نوریان
|
اعضای گروه |
مستندات |
هر دو ترم یکبار |
شاخص مطلوب: ارایه حداقل یک طرح پژوهشی در سال به ازای هر عضو گروه (شامل طرح های پایان نامه نمی شود)، کسب حداقل 80 درصد نمره ارزشیابی فرایندهای پژوهشی، |
||||
هدف استراتژیک 2 |
|
|
||
توسعه پژوهش بین رشته ای |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر ولیزاده |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال |
|
دکتر فراهانی
|
اعضای گروه |
فرم روایی محتوا و ارزشیابی برنامه های درسی گروه |
هر 2 سال یک بار |
هدف استراتژیک 3 |
|
|
||
ارتقا سطح کمی فعالیت های پژوهشی گروه |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر نبی زاده |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال |
هدف استراتژیک 4 |
|
|
||
ارتقا سطح خبرگی اعضای گروه بر اساس شاخص های پژوهشی |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر نبی زاده
|
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 ترم یک بار |
|
دکتر ولیزاده
|
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 ترم یک بار |
|
دکتر فراهانی |
|
مستندات |
هر 2 ترم یک بار |
شاخص مطلوب: استناد حداقل به یکی از اعضای گروه در هر ترم توسط هر یک از اعضای دیگر، دسترسی همه اعضای گروه به عناوین چاپ شده اعضای دیگر برای استناد، اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های پژوهشی اعضای گروه در حداقل یک پلتفرم علمی به افراد خارج گروه و خارج دانشکده |
||||
|
|
|
|
|
فعالیت های جامعه محور ارتقا فعالیت های ارایه خدمت برای ارتقا سلامت نوزادان، کودکان و خانواده ها در سطح جامعه |
هدف استراتژیک 1 |
|
|
||
ارتقا کمی و کیفی فعالیت های جامعه محور گروه |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر نوریان
|
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال یک بار |
|
دکتر نبی زاده |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال یک بار |
|
دکتر نبی زاده
|
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال یک بار |
شاخص مطلوب: داشتن حداقل یک حساب کاربری فعال در یک پلتفرم آموزشی برای ارایه محتواهای مرتبط با سلامت نوزادان و کودکان و ارایه حداقل یک محتوا به ازای هر فرد گروه در ماه برای بارگذاری در آن، انتصاب ماهانه دانشجویان کارشناسی ارشد برای پاسخگویی و اداره حساب کاربری به گونه ای که هر دانشجو در طول دوره تحصیل حداقل یک بار این مسئولیت را عهده دار باشد. |
جو سازمانی ارتقا انگیزه و فعالیت پویا و خلاق توسط اعضای گروه |
هدف استراتژیک 1 |
|
|
||
ایجاد جو سازمانی مبتنی بر احترام متقابل و مبتنی بر هدف سازمانی ارتقا پرستاری حرفه ای در حیطه کودکان و نوزادان |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر ورزش نژاد |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 1 سال یک بار |
|
دکترولیزاده |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال یک بار |
|
دکتر ولیزاده |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 1 سال یک بار |
شاخص مطلوب: حداقل یک برنامه هم نشینی دوستانه اعضای گروه در هر ترم (فاصله بین پایان ترم و شروع ترم بعد)، حداقل یک برنامه تقویت روحیه در سال مانند صرف نهار در پایان سالف تماشای مشترک فیلم یا شرکت در برنامه های رفاهی مقطعی دانشگاه |
||||
هدف استراتژیک 2 |
|
|
||
ارتقا اعضای گروه در برنامه های تفریکیفی جو سازمانی خارج گروهی |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر نوریان |
معاون آموزشی |
مستندات |
هر 2 سال |
|
دکتر نوریان |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2سال یک بار |
شاخص مطلوب: حداقل یک برنامه تقویت روحیه در پایان ترم (فاصله زمانی بین پایان یک ترم و شروع ترم بعد) |
توسعه فعالیت های علمی ملی و فراملی صعود در مقام های ملی و فراملی مرتبط با حرفه |
هدف استراتژیک 1 |
|
|
||
ارتقا مشارکت در فعالیت های فراسازمانی مرتبط با سلامت کودکان و نوزادان |
||||
استراتژی ها |
مسئول اجرا |
ارزیاب ها |
شاخص ارزیابی |
گزارش پیشرفت |
|
دکتر ولیزاده |
معاون آموزشی |
مستندات (ثبت دوره ای فعالیت ها در فرم ثبت عملکرد سالانه گروه) |
هر 2 سال یک بار |
|
دکتر ولیزاده |
اعضای گروه |
مستندات (گواهی شرکت در کارگاه، کنگره و دوره های حرفه ای) |
هر 2 سال یک بار |
مرتبط با پرستاری کودکان و نوزادان |
دکتر رسولی |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال یک بار |
|
دکتر رسولی |
اعضای گروه |
مستندات |
هر 2 سال یک بار |
شاخص مطلوب: حداقل شرکت در یک برنامه خارج سازمانی حرفه ای مانند ارایه در کنگره های ملی و بین المللی، برنامه های بازنگری دروس دوره های مرتبط در سال به ازای هر فرد گروه و حداقل یک فعالیت حرفه ای بین المللی در سال برای کل گروه
|