• تاریخ انتشار : 1402/09/08 - 10:06
  • بازدید : 348
  • تعداد بازدیدکننده : 330
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی

مسیر افتخار- آیین تقدیر از رتبه های برتر دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و نفرات برتر آزمون پذیرش دستیار تخصصی در سال 1402

مراسم تقدیر بورد

به‌ گزارش روابط عمومی دانشکده، صبح روز سه شنبه هفتم آذر ماه مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و نفرات برتر آزمون پذیرش دستیاری تخصصی 1402 با حضور دکتر بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی، دکتر ناصر سیم فروش، مشاور اجرایی وزیر بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری‌ فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روسا و مدیران برخی از دانشگاه های سراسر کشور، دکتر محسن عباسی مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، گروهی از مدیران و مسئولان وزارت بهداشت، دکتر وحید زمان زاده رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر بهرام عین‌ اللهی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌ الله علیها، از تلاش های اساتید و مجریان آزمون‌ های بورد تخصصی و فوق تخصصی تقدیر کرد و قبولی دستیاران پرتلاش را تبریک گفت و افزود: به اقرار سازمان بهداشت جهانی ایران یکی از کارآمدترین و قویترین کشورهای ارایه دهنده خدمت سلامت و آموزش علوم پزشکی در منطقه است، که حاصل زحمات بسیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به شاخص‌ های ارزیابی خدمات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: از سال 56 تا کنون امید به زندگی حدود 20 سال افزایش و میزان مرگ و میر بویژه در مادران باردار کاهش چشمگیری یافته است. وی همچنین کنترل بیماریهای واگیردار را از دیگر دستاوردهای حوزه سلامت عنوان کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کنترل و ریشه‌ کنی بیماری‌ ها همچنان باید در دستور کار باشد، افزود: در بحران کرونا و مرگ و میر‌های ناشی از آن، بی‌ تردید واکسیناسیون در برابر کرونا اقدامی مهم بود که بدون تلاش دانشمندان کشور و کمک‌ های مردمی به راحتی محقق نمی‌ شد. در کرونا ایران تنها کشوری بود که شش نوع ‌ پلت‌ فرم مختلف واکسن را تولید کرد، و امروز کشور ما این آمادگی را دارد که در تولید واکسن و دارو در برابر ویروس‌ های نوپدید پیشرو باشد. وی بر دسترسی عادلانه تمامی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، پاسخگویی اجتماعی و جامعه نگر تاکید داشت و آن را از مهمترین اهداف دولت و وزارت بهداشت دانست.

وزیر بهداشت در سخنان خود به موفقیت‌ های چشمگیر کشور در حوزه آموزش اشاره کرد و سرمایه گذاری در حوزه آموزش را مورد تاکید قرار داد. او بزرگترین افتخار اساتید را دانشجو پروری دانست و از فعالیت ۲۲ هزار عضو هیئت علمی پزشکی در کشور، که ۴۸ درصد آن را بانوان دانشمند کشورمان تشکیل می دهند، خبر داد. وی افزود: هم اکنون ما در تمامی رشته‌ های علوم پزشکی پایه و بالینی فعالیت تخصصی داریم. اما با توجه به اینکه دانش خصوصا در حوزه پزشکی مدام در حال تغییر است، باید ضمن شناسایی نیازهای جامعه، به دنبال درمان‌ های نوین با تمرکز بر پیشگیری فعالیت کنیم.

وی تغییر سبک زندگی ایرانیان را از اهداف پیش روی وزارت بهداشت دانست و توجه به سبک زندگی و عادات غذایی ایرانیان که به سمت مصرف زیاد نمک، قند و چربی پیش رفته را تهدیدی برای سلامتی عموم بیان داشت. کلید خوردن طرح سلامت خانواده در وزارت بهداشت، اهمیت ویژه و  اقدامات چشمگیر وزارت بهداشت در غربالگری و شناسایی بهنگام بیماران مبتلا به فشارخون و دیابت، ایجاد پارک علم و فناوری و استقرار شرکت‌ های دانش بنیان که منجر به رشد فعالیت‌ های سلامت محور در حوزه تحقیقات و فناوری شده است، از دیگر موضوعات سخنان ایشان در این مراسم بود.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود بر حرکت دانشگاه‌ های علوم پزشکی به سمت دانشگاه‌ های نسل سوم و مسئله محور شدن تاکید کرد و گفت: از اساتید حوزه سلامت که با حضورشان در عرصه آموزش و بالین، تجارب خود را در اختیار این نسل جوان و پویا و دانشمند می‌ گذارند، تشکر می‌ کنم.

دکتر ابوالفضل باقری‌ فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه سلام‌ الله علیها، جنایات رژیم صهیونیستی و حمله وحشیانه به بیمارستانهای غزه را محکوم کرد. وی از تلاش های نفرات برگزیده آزمون‌ های دستیاری، تخصصی و فوق تخصصی بالینی قدردانی کرد و کیفیت بالای آموزش علوم پزشکی را افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست. دکترباقری‌ فرد همچنین از آموزش ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپ در کشور و اعطای تاییدیه فدراسیون آموزش علوم پزشکی برای دوره ۱۰ ساله به ایران خبر داد. دکتر باقری‌ فرد از فارغ‌ التحصیلان حوزه پزشکی خواست به‌ دنبال حل مشکلات مردم باشند، و خود را جدای مردم ندانند.

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در بخش دیگری از این مراسم، پس از تسلیت ایام سوگواری فاطمیه به تحولات چشمگیر روند برگزاری آزمون‌ های بورد اشاره کرد و گفت: این آزمون‌ ها با بیشترین حساسیت و دقت برگزارمی‌ شود و شاخصی برای ارزیابی توانمندی شرکت کنندگان است. وی در ادامه از اعتماد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌ های علوم پزشکی و اساتید جوان قدردانی کرد و افزود: چالش‌ های جدید اقلیمی، بیماری های نوپدید و بازپدید از جمله تحولات امروز جامعه پزشکی است.

دکتر محسن عباسی مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این مراسم گزارش مختصری از روند فعالیت های دبیرخانه آزمون‌ های تخصصی و فوق تخصصی ارایه داد و گفت: مرحله کتبی آزمون بورد امسال برای اولین بار به صورت الکترونیک برگزار شد. وی از برگزاری آزمون آسکی امسال برای اولین بار برای تمامی رشته‌ ها خبر داد و در ادامه میزان قبولی رتبه یک دانشگاه‌ ها در آزمون تخصصی را اعلام کرد. در این رتبه بندی جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میزان قبولی رتبه سوم، پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد. از نظر میزان قبولی رتبه یک فوق تخصصی نیز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایگاه دوم را میان دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور داراست.

در پایان این مراسم از تعداد 50 نفر از اساتید برجسته و پیشکسوت گروه های تخصصی و فوق تخصصی از سراسر کشور و نیز از تعداد 50 نفر رتبه های برتر دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و نفرات برتر آزمون پذیرش دستیار تخصصی سال 1402 تقدیر بعمل آمد. این مراسم با برگزاری نمازجماعت و پذیرایی ناهار خاتمه یافت.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • گروه خبری : 135602
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست