• تاریخ انتشار : 1397/12/21 - 21:53
  • بازدید : 714
  • تعداد بازدیدکننده : 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی دانشگاه

گایدلاین‌های مراقبت‌ پرستاری در سایت انجمن اورولوژی پرستاران اروپا منتشر شد

دکتر آتش‌زاده رییس دانشکده پرستاری و مامایی گفت: در گایدلاین‌های مراقبت‌ پرستاری، تصاویری واضح و منابع گسترده و مشروحی از روش‌های کار برای کمک به

 

گایدلاین‌های مراقبت‌ پرستاری در" سونداژ و تزریق میتومایسین؛ ترجمه و در سایت انجمن پرستاران اورولوژی اروپا بارگذاری شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چهار نسخه از آخرین گایدلاین‌های "مراقبت‌ پرستاری در سونداژ مجرایی"، "سونداژ خارجی مردان"، "سونداژ متناوب" و "تزریق میتومایسین سی وBCG در سرطان مثانه غیرتهاجمی" که در سال های ۲۰۱۲ تا  ۲۰۱۶ منتشرشده بود، توسط دکتر فروزان آتش‌زاده شوریده عضو هیأت‌ علمی دانشکده پرستاری و مامایی و همکاران بالینی ترجمه و در سایت  انجمن اورولوژی پرستاران اروپا منتشر شد.

دکتر آتش‌زاده رییس دانشکده پرستاری و مامایی گفت: در گایدلاین‌های مراقبت‌ پرستاری،  تصاویری واضح و منابع گسترده و مشروحی از روش‌های کار برای کمک به پرستاران در شناخت مشکلات بالقوه و انجام اثربخش مراقبت از بیمار گنجانده شده است.

  وی هدف از ترجمه این گایدلاین‌ها را؛ معرفی هر چه بیشتر زبان فارسی در جهان و دسترسی آسان و راحت‌تر پرستاران فارسی زبان سراسر جهان برای مطالعه سریع آخرین راهنماهای بالینی مبتنی بر شواهد و عوارض حاصل از سونداژ و پیشگیری از عوارض دانست.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی ادامه داد: ابتدا این گایدلاین‌ها تنها به زبان انگلیسی در سایت انجمن اورولوژی پرستاران اروپا موجود بود و با پیشنهاد ترجمه فارسی این گایدلاین‌ها، مورد استقبال انجمن اورولوژی اروپا قرار گرفت و پس از بارگذاری ترجمه فارسی آن‌ها برخی از این گایدلاین‌ها به زبان‌های دیگری نظیر زبان ایتالیایی، دانمارکی و فنلاندی نیز ترجمه و در سایت انجمن مذکور بارگذاری شد.

 دکتر آتش‌زاده گفت: براساس پژوهشی که توسط یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد انجام شد مشخص شد که پرستاران  در انجام این پروسیجرها از دانش و نگرش کافی برخوردار نبوده و روش کار درست را به کار نمی‌برند،  لذا مداخله آموزشی جهت افزایش عملکرد صحیح پرستاران در این زمینه انجام شد که نتایج آن نیز چاپ شد.

 وی همچنین افزود: شاید انتشار چنین گایدلاین‌ها و دسترسی آسان پرستاران و تیم سلامت بتواند در بهره‌مندی از آن و کاهش عوارض ناشی از سونداژ نامناسب  تأثیرگذار باشد. این گایدلاین‌ها شامل تعاریف، موارد مصرف و منع مصرف، عوارض، انواع سوندها و جنس آن‌ها، مداخلات و مراقبت‌های پرستاری، ارزیابی بیمار، آموزش به بیمار، روش انجام کارو نحوه گزارش نویسی پرستار به صورت مصور است.

"به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گایدلاین مراقبت‌های پرستاری درسونداژ مجرایی" در ۱۲۰ صفحه، "گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در سونداژ خارجی مردان" در ۸۹ صفحه، "گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در سونداژ متناوب" ۱۱۲ صفحه و "گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در تزریق میتومایسین سی وBCG در سرطان مثانه غیرتهاجمی" ۱۰۶ صفحه ترجمه شده است.

 برای دریافت فایل گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در سونداژ مجرایی اینجا را کلیک کنند.

برای دریافت فایل گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در سونداژ خارجی مردان اینجا را کلیک کنند.

برای دریافت فایل گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در سونداژ متناوب اینجا را کلیک کنند.

برای دریافت فایل گایدلاین مراقبت‌های پرستاری در تزریق میتومایسین سی وBCG در سرطان مثانه غیرتهاجمی اینجا را کلیک کنند

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • گروه خبری : 75311
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست