• تاریخ انتشار : 1402/05/25 - 09:51
  • بازدید : 384
  • تعداد بازدیدکننده : 374
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی دانشکده

معرفی کتاب طبقه بندی مداخلات پرستاری (NIC)

کتاب طبقه بندی مداخلات پرستاری NIC

چاپ اول ویراست هفتم کتاب طبقه بندی مداخلات پرستاری (NIC) زیر نظر دکتر وحید زمان زاده و ویراستاری دکتر لیلا ولیزاده از اساتید پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر اکرم قهرمانیان و دکتر فرزانه باقریه،  توسط انتشارات جامع نگر در سال 1401 منتشر شد.

سیستم طبقه بندی مداخلات پرستاری (NIC:Nursing Interventions Classification)،  طبقه بندی جامعی است که به طور نظام مندی، درمان های انجام شده توسط پرستاران را سازماندهی می کند. استفاده از زبان استاندارد NIC، مانع عملکرد ما نمی شود. بلکه، ماهیت مراقبت پرستاری را به دیگران منتقل می کند و به ما کمک می کند تا با استفاده از آن، عملکرد پرستاری را بهبود بخشیم. توسعه و استفاده از این طبقه بندی با کمک به آزمودن مداخلات پرستاری در عرصه، به ارتقای دانش پرستاری کمک نموده و باعث می شود جایگاه بالاتری در عرصه سیاست گذاری سلامت داشته باشیم. معرفی کتاب حاضر در برنامه درسی مقاطع مختلف پرستاری و در بین منابع آزمون صلاحیت بالینی (RN) و آزمون ورود به مقطع دکتری پرستاری تصریح کننده اهمیت آن به عنوان یکی از منابع اصلی در رشته پرستاری است.

شروع انتشار طبقه بندیNIC به زبان انگلیسی مربوط به سال 1987 بوده و به طور مداوم رشد و تکامل یافته است. نسخه هفتم از طبقه بندی مداخلات پرستاری در سال 2018 منتشر شده و برای اولین بار در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است.کتاب در بردارنده 565 مداخله است که در فصول 3 تا 28 کتاب (بخش سوم) گنجانده شده است.در فصل 29 کتاب، مداخلات اصلی برای 53 حوزه تخصصی پرستاری، معرفی شده و در 30 فصل نیز تخمین زمان و سطح آموزش مورد نیاز برای انجام هریک از مداخلات پرستاری تعیین شده است. هریک از مداخلات دارای یک کد عددی منحصر به فرد است که به استفاده از NIC در سیستم رایانه ای و نیز تسهیل سیستم پرداخت پرستاران کمک می کند.  NIC می تواند برای برقراری یک زبان مشترک بین پرستاران، در مکان های مختلف استفاده شود ولی در عین حال راهی را برای پرستاران جهت مراقبت فردی سازی شده فراهم می کند.

 

 

  • گروه خبری :
  • گروه خبری : 126347
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست