• تاریخ انتشار : 1396/08/09 - 13:10
  • بازدید : 904
  • تعداد بازدیدکننده : 18
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
روابط عمومی دانشگاه

مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد

مراسم تکریم از تلاشهای دکتر صدوقی معاون آموزشی سابق و معارفه دکتر ضیایی معاون آموزشی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوشنبه ۸ آبان ماه باحضور معاونان

مراسم تکریم از تلاشهای دکتر صدوقی معاون آموزشی سابق و معارفه دکتر ضیایی معاون آموزشی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوشنبه ۸ آبان ماه باحضور معاونان، اعضای هیات رئیسه، جمعی از اعضای هیات علمی، روسا و معاونان آموزشی دانشکده ها، در تالار شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه در این نشست ضمن تقدیر از زحمات دکتر صدوقی با اشاره به خصوصیات برجسته اخلاقی، مدیریتی و حرفه ای، وی را منشا خیر و برکات در حوزه هایی که حضور داشته از جمله توسعه و آموزش و ... برشمرد و برای وی در تمامی مراحل زندگی و حرفه ای آرزوی توفیق کرد.
رییس دانشگاه در ادامه دکتر ضیایی را بعنوان معاون جدید آموزشی دانشگاه معرفی کرد و با اشاره به سوابق درخشان دکتر ضیایی پذیرش این مسوولیت از سوی وی را مدال افتخاری برای دانشگاه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که حضورش باعث ارتقای آموزش دانشگاه در سطح ملی و بین المللی شود .
وی افزود: دانش آموختگان ما در عرصه سلامت به ارایه خدمت می پردازند بنابراین باید آموزش علوم پزشکی ما مطابق با نیاز فیلد و جامعه باشد و بر این اساس باید آموزشهای خود را تغییر دهیم یعنی آموزشها و مهارتها باید متناسب با نیازها شکل گیرد.
دکتر آقاجانی با اشاره به شیوه های ارزیابی در آموزش اظهار داشت: فراموش نکنیم که امتحان مسیر دانشجوهای ما را مشخص می کند و در امتحانات مختلف اعم از بورد ، پره بورد و سایر آزمون ها هر آن چه از دانشجو می خواهیم وی برهمان اساس  شکل می گیرد؛ دنبال حفظیات و آموختن تئوری مطالب می رود یا به دنبال کسب مهارت و تجربه در بالین و تشخیص و درمان، بنابراین باید در راستای برگزاری آزمونهای مهارتی نیز گامهای بیشتری برداریم.
اخلاق حرفه و پزشکی از دیگر نکاتی بود که رییس دانشگاه مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام دانش و مهارتی که در حوزه پزشکی کسب می شود اگر با اخلاق صحیح ضمیمه نباشد علم نافع به شمار نمی آید و دانشگاه در زمینه آموزش این مقوله نقش بسیار مهمی دارد.
وی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در ارتقا و ترفیع اساتید تصریح کرد: ارتقا و ترفیع اساتید باید به امر آموزش موکول شود و باید نقش آموزش نیز در هیات ممیزه پررنگ تر باشد تا اساتید انگیزه بیشتری برای وقت گذاشتن در این مقوله داشته باشند.
رییس دانشگاه تلاش برای  برقراری ارتباطات بین المللی را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با گسترش ارتباطات بین المللی بر تنگناهای حاصل از تحریم فائق آییم و تحقیقات مشترک و فرصتهای بین المللی را از دست ندهیم. اگر قرار است این دانشگاه بین المللی باشد پس باید ارتباطات گسترده ای با دنیا داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: در سند ۱۴۰۴ برای محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی  ۲۲ هزار تخت پیش بینی شده است در حالی که ما فقط دارای ۱۱ هزار تخت هستیم که ۳۲۰۰ تخت از این تعداد دانشگاهی و دولتی هستند و بقیه خصوصی می باشند. بنابراین از نظر فیلد آموزش و خدمات برای جمعیت ۵,۵ میلیون نفری تحت پوشش نیاز به بیمارستانهای آموزشی جدید داریم تا آموزش و ارایه خدمات بهینه صورت گیرد. 
وی در خاتمه سخنان خود از زحمات دکتر صدوقی قدردانی کرد و برای دکتر ضیایی نیز در این مسیر آرزوی توفیق کرد.
مروری بر چهار سال خدمات آموزشی دانشگاه
دکتر صدوقی معاون سابق آموزشی دانشگاه نیز در ابتدای این نشست ضمن برشمردن برخی از سجایای اخلاقی دکتر ضیایی اظهار داشت: باتوجه به ارتباطات و سجایای اخلاقی مثبت دکتر ضیایی، حضورایشان در دانشگاه حتما منشا برکات بسیاری خواهد بود.  
معاون آموزشی سابق دانشگاه درادامه مختصری از اقدامات مهم این معاونت را درطول چهار سال تصدی خود در این سمت را برشمرد و گفت: کسب رتبه اول آموزشی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای نخستین بار که با تحقق این مهم؛ جایگاه دانشگاه درسطح ملی نشان داده شد و مایه غرور و خودباوری اعضای هیات علمی،کارکنان و دانشگاه شد. هممچنین با بهره گیری از پتانسیل های موجود در دانشگاه، ما درخصوص بین المللی سازی نیز با کمک معاونت بین الملل دانشگاه گام های بلندی برداشته ایم.
وی در ادامه با تقدیر از تمامی معاونان دانشگاه در طول چهار سال همکاری افزود: در طول چهار سال مسئولیت بنده در این سمت، سایر معاونت های دانشگاه همدلی و همکاری بسیارخوبی با ما داشتند. برای مثال می توان به بحث کمک هزینه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا اشاره کرد که این نقطه قوت بسیار خوبی برای دانشگاه بود که دراثر همکاری متقابل میان معاونت ها بوجود آمد و به خوبی هم پیش رفت. 
دکتر صدوقی مقوله تصویب آئین نامه انتقال مدیران گروه های آموزشی را بسیار مهم خواند و گفت: از مسایل مهم دیگر بحث ایجاد نظم و انضباط و پایبندی به آیین نامه ها و قوانین بود. ما شرح وظایفی را تدوین کرده و به تصویب شورای دانشگاه رساندیم که این آئین نامه ها بصورت نهادینه درتمامی امور ساری وجاری شود که ازجمله اینها می توان به تصویب آیین نامه انتقال مدیران گروه ها اشاره کرد که با مشارکت و استقبال بسیار خوب اعضای هیات علمی دانشگاه مواجه شد و درواقع یک گردش مدیریت بسیار خوبی را پس  از ۳۰ سال درمیان مدیران دانشگاه شاهد بودیم.
معاون آموزشی سابق دانشگاه همچنین بر ضرورت توجه به بحث تجمیع گروه های آموزشی، تفویض اختیارات به دانشکده ها و استقرار اعضای هیات علمی علوم پایه بر بالین، تاکید کرد و گفت: ما توانستیم آئین نامه تجمیع گروههای آموزشی را که از آرزوهای مدیران قبلی بود را نوشته و به تصویب شورای دانشگاه برسانیم. همچنین با کمک دانشکده های مختلف و دادن تفویض اختیارات به آنها درواقع سعی کردیم کارها را از ستاد به صف برگردانیم تا جایگاه معاونت دانشگاه را در بخش سیاستگذاری پررنگ تر کرده و تاحدودی به منصه ظهور برسانیم. از کارهای دیگر که انجام شد نیز می توان به استقرار اعضای هیات علمی علوم پایه بر بالین اشاره کرد که نقطه قوتی برای دانشگاه محسوب شود بخصوص استقرار اعضای هیات علمی پرستاری که دکتر آتش زاده رئیس این دانشکده از پیشقراولان این قضیه هستند و در گروه تغذیه نیز مراحل استقرارشان در بیمارستان های آموزشی را شروع کرده ایم حتی در رشته های مهندسی پزشکی نیز می خواهیم این مهم را تحقق ببخشیم و امیدوارم این امور تاحدود زیادی عملیاتی شده و تداوم یابد.
دکتر صدوقی در پایان ضمن تقدیر از حسن انتخاب دکتر ضیایی برای این سمت، از همدلی و همکاری اعضای هیات رئیسه، معاونان، روسا و معاونین آموزشی دانشکده ها، تمامی همکاران حوزه معاونت آموزشی، تحصیلات تکمیلی، آموزش مداوم تقدیر کرد و ابراز امیدوراری کرد که دکتر ضیایی با پتانسیل موجود در دانشگاه و توانمندی های خود بتواند دانشگاه را درپیشبرد هداف عالیه آموزشی یاری رساند. 
دکتر ضیایی: در مسیر بین المللی شدن دانشگاه گام بر می داریم
در بخش دیگری از این نشست دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه در سخنان خود دانشگاه را نهاد بسیار مهمی عنوان کرد و بازگشت به دانشگاه را بسیار ارزشمند برشمرد که هیچ مسوولیتی با آن برابری نمی کند.
دکتر ضیایی، دانشگاه را نهاد بسیار مهمی عنوان کرد و با اشاره به رتبه بندی کشورهای جهان براساس دانش و تولیدات علمی افزود: علم سلطان است و هرکه به آن دست یابد برتری می یابد و اگر با اخلاق همراه باشد در مسیر صحیح حرکت کرده و به اهداف تعیین شده دست خواهیم یافت.
معاون آموزشی دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات دکتر صدوقی و تشکر از حسن اعتماد ریاست دانشگاه اظهار داشت: در حوزه آموزش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اما باید توجه داشت که تحول در آموزش موضوعی است که نیاز به زمان دارد، کاری طولانی مدت است و نتایج آن سریع دیده نمی شود. در این راستا باید به اهداف بالادستی از جمله نقشه جامع علمی کشور، سیاستهای کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه، برنامه های وزیر بهداشت و برنامه های ریاست دانشگاه نگاه کرده و براساس آن باید نقشه راه را ترسیم کنیم تا به اهداف تعیین شده برسیم.
وی افزود: در بخش آموزش دو سطح ماکرو و میکرو را تجربه کرده ایم که به ترتیب وزارت بهداشت و بیمارستان می باشند اما معاونت آموزشی دانشگاه در واقع در سطح مزو قرار دارد که در این سطح ضمن این که باید سیاستهای بالادستی را نگاه کنید که از مسیر خارج نشوید باید به واقعیت نیز نزدیک و معنی دار باشد و  اجرا کننده احساس کند که به مشکلات و مسایل و ... این حوزه اشراف دارید که این سطح بسیار مهم است.
در ادامه گفت: موضوع بعدی کارهای روزمره است که باید با واگذاری به صف، شفاف سازی فرآیندها و استفاده از فناوری اطلاعات این امور را تسهیل و تسریع کرد تا وقت زیادی صرف آنها نشود.
دکتر ضیایی دانشجو را مهمترین بخش در دانشگاه برشمرد و به نقش مهم استاد در تربیت دانشجو و انتقال دانش و تجربه و منش و روش به دانشجویان اشاره کرد و گفت: در طول سی سال گذشته توسعه کمی زیادی داشتیم اما امروز تاکید ما بر توسعه هدفمند آموزش می باشد و سایر توسعه ها نیز باید براساس  این محور باشد و از توسعه نامتوازن بپرهیزیم.
وی با بیان این که دانشگاههای علوم پزشکی برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه بصورت آکادمیک فعالیت می کنند و مسوول سلامت جامعه نیز هستند اظهار داشت: در دانشگاه ما دو نوع نیروی انسانی تربیت می کنیم؛ ارایه دهندگان خدمات سلامت و نیروهای غیر ارایه دهنده خدمات سلامت یا علوم پایه . در مورد نیروی انسانی ارایه دهنده خدمات سلامت باید توسعه هدفمند را نیز در نظر داشته باشیم و تربیت ما براساس نیازهای جامعه باشد و در نوع دوم نیز که توسعه آن براساس آینده نگری کشور و نقشه جامع علمی کشور و توسعه علمی باید صورت پذیرد.
دکتر ضیایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که باید به دانشگاه بین المللی تبدیل شده و جزو ۱۰۰ دانشگاه اول دنیا باشیم که برای این امر باید برنامه ریزی داشته باشیم و با همکاری  تمامی اعضا در این مسیر گام برداریم.
وی در خاتمه سخنان خود از زحمات دکتر صدوقی تقدیر کرد و با اشاره به اخلاق خوب و صداقت وی خاطرنشان کرد که از خدمات و تجارب وی حتما بهره خواهد گرفت. 
گفتنی است در خاتمه این نشست ریاست دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات دکتر صدوقی تقدیر کرد و ابلاغ دکتر ضیایی نیز به وی اعطا شد. همچنین ابلاغ دکتر صدوقی بعنوان مشاور  معاون آموزشی دانشگاه و عضو شورای تخصصی آموزش دانشگاه نیز به وی اعطا شد.
  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • گروه خبری : 53558
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست